Sunday 13 January 2008

Secoret Kate Untuk Dirase ~

Tuhan
Kubisikkan kerinduan
Keinsafan
Pengharapan

Tuhan
Kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Bisikanku untuk-Mu
Munajatku mohon restu
Semoga cintaku bukan palsu
Pada desiran penuh syahdu
Gelombang lautan rinduku

Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirah-Mu
Mardhiah-Mu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku

Kurindukan pimpinan-Mu
Keagungan-Mu dalam doaku
Kebesaran pada Qudrat-Mu
Ia membina ruhaniku

Ujian kepahitan
Di dalam perjuangan
Padanya ada kemanisan
Ketenangan dan kebahagiaan
Padanya syurga idaman ...~


Tulaaa~Dah tatau ape nak buat utk mengupdate blog ni…blank utk smentara waktu…Saye ni pun bukannye byk idea sgt…Kalo ader pun ntah ape2…haha…Tapi tadi,dalam perjalanan pulang dari kampung terpasang la CD Rabbani ‘Kenangan Lalu’…Oceeyh~terpasang??!!hehe…Lepas tu dengar la pulak lagu munajat ni…Tibe2,rase hati n qalbu ni mcm tak senang jer…Ade samting yg perlu dilakukan…Lepas tu termenung seketike sambil memandu…Teringat pulak dekat bacaan Iftitah…mgkin sebb lagu ni seolah2 ade kaitan dengan bacaan iftitah…rupe2nye mmg betul…Sebb kedue2nye mengingtkan saye terhadap asal kejadian…Tapi,jgn pulak bace lagu ni lepas takbiratul ihram dalam solat…Ayah Pin ngan Pak Cik Kahar pun tak ajar mcm tuh…sesat namenye~bajet2 nak amek feel pegi amek lagu nasyid bwk dalam solat…Cacat~

Iftitah dan Munajat memang terkesan…~

Yg pasti…Nasihat dan kesedaran tak semestinye datang melalui ceramah atau kuliah…Ia dtg dalam perlbagai bentuk seperti hiburan…Kadang2 datang dalam penglihatan dan pengamatan…Nak dapat kesedaran ni kenelah usaha…bukan dgn ‘ter’ dah dapat…tertengok,terlihat,ternampak,ter-rase dan perlbagai2 ‘ter’ lagi yg ader walaupun kdg2 boleh tapi peratusnye adalah sangat kurang…Juge,kene peka dgn kedaan sekeliling sebb ia mmg memainkan peranan utk kite mendapat ‘sesuatu’ utk berfikir ‘sesuatu’…Berjalan,melihat,merase dan mentafsir…~

Teringin rasenye utk berbisik kepada Kekasih menyatakan hasrat…Tapi rasenye mcm tak layak jer sebb selalu mmembelakangkan Kekasih…Tapi jauh di sudt hati Dia tetap Kekasih…Dan suatu hari nanti kene pastikan bahawa di SEGENAP hati Dialah SATU2nya KEKASIH…!!!

Risau~Takut~Sebab janji tak dikotakan…

Rabbana LaTuzigh Qulubana ba’da izhadaitana minladunnka rahmah,Innaka Antal Wahab~