Wednesday 28 January 2009

Ketandusan ~

Assalamualaikum...

Mase demi mase berlalu...sedar2 dah nak sebulan...dah lame sgt dah tak update blog nih...tatau naper...tp mcm dah takder mood untuk memblog...tp tak mgkin...sekali melangkah takkan nak berhenti dan akhirnye berpatah balik...tidak same sekali!!!

Mungkin telah byk yg terjadi dan masih terjadi di dalam dunia aku dan dunia ini...dunia aku sudah semestinye aku yg punye dan berada di dalam genggaman aku...tapi dunia ini belum tentu aku yg punye kerana sudah semestinye Yang Maha Bijaksana yg punye...~

Dunia ku...
Dunia ku telah byk yg berubah...seiring dgn peningktan umur dan peredearan zaman...alhamdulillah akhirnye di izinkan Dia untuk aku menjawat title BLS yg sementara itu...mudah2an ia berkekalan dan berterusan hingga ke LLB...wallahu'alam...rase bersyukur itu perlu untuk kurniaan ini...~Pesan ku pada rakan seperjuangan,jangan leka dgn kurniaan ini !!!
Dunia ku kini di Shah Alam...dan dunia ku di Batu Belah,Jeram dan Kuantan pasti akan terus mengiringi aku menjadi 'penasihat' dan teman2 rapat untuk memperingatkan..
Byk lg yg berlaku dalam dunia ku...seperti;ekonomi yg tidak kukuh...hantu2 berbentuk case2 yg best tapi perlukan kerajinan...'mini cooper' yg agak2 selalu dahaga...dan sebagainye...~

Dunia ini...
Dunia ku berada di dalam dunia ini...dunia ini,jangan kau abaikan dunia ku...
Gaza...Gaza...Gaza...itu dunia ini...dan itu juge dunia ku...keprihatinan dunia ku dan juge keprihatinan seluruh dunia ini...bukan sekadar kezaliman dan penindasan bg dunia Islam tapi juga bagi seluruh dunia amnya...~Ku seru agar ignorance itu di singkirkan...ku seru agar permulaan yang kukuh dal;am diri setiap insan diabadikan...
Dunia ini...betapa byknye hiburan...dari AJL ke Oscar...dari barat ke timur dan dari sini ke sane..fikir2kan...~Banyaknye kemalangan di Tahun Lembu ini...sampaikan yg tak sambut pun terlibat sekali...Ajal tidak mengenal siape,biler dan di mane...Kesah ratu rempit dan rempit2 yg tak berkesudahan...Memey saner dan Norman sini...dan tentubye lelaki baru terhangat,Obama dan rencana2 yg di pelankan mengkut telunjk2 figura2 dasat yg membinasakan...Banyak lg isi2 dunia dalam dunia ini sampai dah malas nak taip...hadoii~

Dunia ku dan dunia ini...tidak jauh bezanye...sendiri mau igt !!

Pesan ku kepada SEMUA...perjalanan sentiase selalu bermule...ini bermakna,tiada pertengahan dan pengakhiran..juge bermakne tiada istilah terlambat.... !!!

Itu sahaja...Maafkan aku yg ke blurr an...~tata

Wassalam~