Thursday, 12 May, 2011

Terim Kasih N.Y.A

Assalamualaikum..

Alhamdulillah masih lg diberi kesempatan untuk menaip untuk kesekian kalinya...sudah begitu lame rasenye tidak menaip...mungkin ade pembaca2 setia yg menanti untuk post seterusnya..haha..takpe,aku tau aku takde pun pembaca setia...

Sejak due menjak ni, hati rasa sayu...jiwa rase pilu...wpun periksa dah habes dan cuti 4 bulan telahpun duanugerahkan,hati dan jiwa ini masih lg belum bersedia untuk cuti pnjang..

Satu sem je lg nak grad...ini bermkna hanya ada satu sem je lg utk bersama teman2 seperjuangan..
Anyway,semepena nak grad dan nak tempuh kehidpuan yg lebih mencabar,ingin aku ceritakan tentang satu kumpulan yg sgt hebat..sgt membantu dalam segenap segi dari pandangn sudut hati ku..sebenarnya da lebih 2 tahun nak cite psal grup ni tapi tangguh punye tgguh sekarang baru nak cite..maaf..~

Dulu,mase aku blaja kat Kuantan,selalu jugak join prog2 kolej...reka prog sana,rancang prog sini..mcm2 jenis prog yg ada...yg islami,yg berkebajikan,yg mendidik dan juga yg ada hiburan..semua ada..dan sudah tentu utk menjayakan sesuatu prog bukan perkara yg mudah jika tiada sokongan...tapi Alhamdulillah,ade yg sudi membantu..ade yg sudi mendengar..ade yg sudi berkongsi suka..duka..tawa..tangis..ceria..dan sebagainya...dan inilah grup yg aku nak cerita...cerita tentang mereka..~

Dulu,aku tak pernah tau ade grup ni..dgr2 dan tau2 camtu je..secara detailnya tidak sama sekali..mule2 dgr nama grup ni igtkan derang ni grup yg obses ngan fesyen...grup anak2 org kaya yg pakai handphone mahal2..pakai iphone,blackberry..baju2 import...tapi rupenye mereka indah khabar dari rupa..mereka bukan grup yg mcm tu..asalnye yg aku tau grup ni ada 5 org..tapi sekarang ahlinya da bertambah...baguslah kalo camtu..

so..setiap kali bile ade program,mereka la antara yg pertama menghulurkan bantuan...boleh kate mcm assabiqun al-awwalun jugak kot..haha..mereka la yg dtg turun dewan bawak penyapu,mop,penyodok,plastik sampah ngan taik2 mata sekali...haha..baru bgn tido kot..tapi still bersemangat utk membantu..so,kemasla dewan tu atau mane2 tempat yg perlu..mereka la yg sediakan barang2,bahan2 dan idea2 yg menarik..mereka jugala yg sentiasa sudi untuk menghulurkan bantuan dari segi tenaga,wang ringgit dan mase...sibuk2 pun masih lg sudi...malam2 buta pun masih lg sudi turun utk menghulurkan bantuan..

masih lagi segar dalam ingatan ketika prgo ukhuwwah day..betapa tuhan sahaja yg tau perasaan ku..dan betapa aku rasekan bahawa bantuan dari langit telah muncul..haha..tapi siyes,aku sgt menghargai..bhkan setiap inci dari pertolongan itu akan aku hargai...

then,bile da masuk shah alam@perkara2 di kuantan mashi berterusan...mereka masih lg aktif berprogram...mashi lg melaksanakan kewajipan sebagai teman..sebagai hamba yg diberikan pinjaman kehidpuan..ikatan persaudaraan antara mereka masih kuat bahkan semakin kuat dari hari ke hari..mereka masih lg sperti dahulu..hingga kini mereka masih lg assabiqun al awwalun..mereka masih lg hadir dgn penyapu,penyodok,plastik sampah dan mop...owh ye tak lupe juga dgn taik mata mereka..kalo ade prog,mereka lah yg bersungguh2..dari sekecil2 perancangan hingga sebesar2 rencana..mereka lah yg masih menyusun kerusi dan meja..yg masih lg basah berpeluh dgn keringat..yg sudi mengorbankan masu study dan tidur..yg masih lg bergelak ketawa wpun keadaan ketika itu sukar dan tegang..mereka masih lg menghulrkan bantuan kewangan saat diperlukan..tegur bile adenye kesilapan..mereka jualah yg masih lg tegar dan bersungguh2 dalam menjalikan persaudaraan..dan insyaAllah selagi bende itu baik selagi itulah mereka akan turut same..

aku terigat sesuatu..masih lg segar dalam ingatan..pernah aku bertanyakan salah seorg dari mereka..aku bertanya dan memohon untuk bersama2 mengemaskan DC@Dataran Cendekia kat UiTM..tapi org yg aku tanya tu takde kat selangor...die di suatu tempat yg lain..tapi die tak lepas tgn mcmtu je..bahkan die btau aku nanti die akan mintak tlg grup tu turun malam tu..aku pun kate okayy je..then,malam tu menjelma..terkedu dan sayu aku lihat mereka dtg dgn senjata2 mereka..mereka masih lg dgn penyapu,penyodok,beg plastik itam dan taik mata..padahal malam tu da nak pukul 12 dah..once again tuhan je yg tau perasaan aku ketika itu..wpun aku cam buat bodoh je..tapi dalam hati aku gembira dan sgt berterima kasih pada mereka..lg skali bantuan dari langit kembali..mereka masih lg berkerja dgn tawa dan senyuman..sanggup menuggu hingga ke akhir..dan aku pasti mereka akan terus begini hingga ke akhirnya..

tu je kot yg akan sampaikan..aku bukannye reti sgt nak bercerita..cite ngarut2 bolehla..haha..

cume aku nak sampaikan beberapa pesanan kepada mereka..

"salam NYA..aku kat sini dgn kerendahan hati, benar2 berterima kasih atas setiap apa yg telah korg sumbngkan..dari sekecil2 perkara hingga kebesar2 perkara...aku berterima kasih pada Allah untuk kewjudan korg..bg aku,walaupun kite takde ape2 pertalian,tapi aku selalu rasekan yg korg sebahagian dari keluarga aku..sebahagian dr kehidupan aku..aku tatau camne nak ucapkan terima kasih itu..hanya dgn perkataan pasti tidak akan terbalas..oleh itu,biarlah aku saje yg tau ape yg aku rasekan..wpun mungkin antara korg yg marah ngan aku atau membenci aku sekalipun,aku tetap akan rasekan korg sebahagian dr kehidpan aku..dan aku akan terus membantu slagi yg aku mampu..dan aku juge memohon kemaafan yg tak terhingga di atas setiap tgkh laku,kata2 yg tidak sengaja apetah lg yg disengajakan..kalao ade yg tidak berpuas hati sampaikan saja pd aku..insyaAllah akan aku terima sebaiknya..dan harapan aku,korg teruskan la bersatu sampai bile2 pun..tersukan dgn character masing2...dan teruskan dgn tawa senyum korg yg tak akan aku lupekan..dari sebesar zarah aku berterima kasih dan memohon memaaf..dan aku mskudkan.."

Untuk kesekian kalinya...

TERIMA KASIH N.Y.A (NEW YORK ASSOCIATION)

4 comments:

NuR FaTiN said...

Owh Afiq... aku nak ckp... "sayaaaang ko!!" hehe... sbb ko buat aku nanges... omg.....

aku pon da sedikit sebanyak memahami perangai ko yg senget2 tu.. sabor jela.. aku maafkan haha...
dan aku pon mintak maaf jgak lau aku ni mmg jahat... hehe

niway jgn lupa.. Wisma Afiq vs Wisma N.y.a sebelah2... tp aku jadi duta kat depan Wisma ko... haha.. ok.. deal..!!

AfiQ said...

eh...apehal pulak ko nak saaayang ak ni..euuwww..dahla aku buat ko nangis...haha..
weyh,aku tak jd amek ko boleh tak?modal tak cukup nak buat bendera laa

NuR FaTiN said...

alaa... ko ni mmg kedekut la... xkn nk pakai muka sendri gak... save bajet toll la..

A.N.I.S S.U.R.A.Y.A said...

wau.terharuu..tapi tang taik mata.aku terkeduu..haha