Wednesday, 4 June, 2008

rm2.70 yang yang SESAT ~

Mule2 sekali, jom kite same2 fikir nak salahkan siape…???Diri sendiri?mak ayah???keadaan dunia???atau, kerajaan yang memerintah…korang yg tentukan!!!tapi rasenye jawapan yg paling tepat adalah jawapan yg terakhir!!!rasenyelaa~hahaha…ermm~tepuk dada tanye iman

Aku sangat la bengang dengan rm2.70 ini!!!dan pastinya seluruh ummat di Malaysia bengang dengan angka ini…angka ini tidak ong same sekali!!!Angka ini adalah angka yagn kusut dan serabut!!!Orang yg cintakan angka dan bijak dalam matematik juge tidak suke dengan angka ini…~tak percaye???tanye Sufiah!!rm 2.70 ini adalah lebih baek jike dihabeskan dengan membeli slurpee di 7 Eleven dan sebungkus roti gardenia coklat ketika perut lapar di waktu tgh hari yg panas terik untuk mengalas perut..kan???

Bayangkan bagaimana kereta seperti kelisa dan kancil(kereta org kebanyakan) mulai ini akan di beri minum dengan minuman bernilai rm70>rm80…wow!!!fantastic???duluuuu minuman ni tak la mahal sgt…rm40 dh penuh…tapi sekarang,bapak mahal!!!bapak sape mahal???adus~nampak gaye lepas ni kalo travel dengan member2 terpakse la tong2 lebih sikit..kalo dulu rm5 sorang sekarang dah rm 10 sorang…sorry la member!!!bukan salah aku!!!-itu yg penting…~

Ape yang patut kite buat???Yang paling wajar adalah,kite semua belajar elok2 dan amek course biotech atau ape2 yg berkaitan pastu cipta sesuatu yg boleh ganti petrol@plumbum...dah ader dah pun sekarang, cume tak digunakan meluas…tapi,ader satu cadangan ape kate kite belajar elok2,kaji elok2 pastu kite guner sumber air laut sebagai ganti petrol…komferm dan sah2 tak mahal dan sumber tu takkan habes…kan2???bijak tak???

Lepas ni,sah2 semua harga barang akan naek…bukans setakat harga barang je akan naek…harge orang pun akan naek…dosa pun bertambah naek…berat badan lagila naek…timbangan akhirat utk dosa komferm2 naek…

Hahahaha~eh jap2!!!lupe nak berterime kasih kepada kerajaan kerana masih terus memberikan subsidi~banyak banyaaak terime kasih.

Biaselah, aku pengguna…mestilah aku tere nak komen banyak2…tidak akan ader bende yg lebih baek melainkan ia berpihak kepada kite…kan??org laen pun mesti komen punyelah…semua komen!!!kami bukan along kami cuma nak tolong…jom komen!!!tapi, dengan hikmah dan bijaksana…~hahaha~


p/s : Duit banyak takde halla…!!!

5 comments:

[Alex + umaR] said...

kalo dulu kita buleh idup dalam kesenangan . kita tak syukur . aduh .

perlukan pembaharuan .

inilah dunia . korup

afiq said...

korup???perkataan paling tepat...!!!

Anonymous said...

agak chomel dan kelakar post afiq kali ni..serious lawak...eh bukan tasnim tak sensitif, tp tak raser sgt kot sbb dok kat mesir nih..asyek naek keldai jer kan..tp orang2 di msia spt sudah bengang semuanye..sabar ye..(easier sd than done)

nmpkyer maken terukla ur drivng skills sbb drive jer tension..huhu..
anyways, drive SAFE... ;)

afiq said...

tak tensyen kalo tasnim boleh bayarkan minyak~heh...kan??

iXa said...

ada cara camana atasi masalah ni. nak tau? carik aku. hehh.